Terug naar welkomstpagina
Ora et Labora Ora et Labora

”Ora et Labora” betekent ”bid en werk”.
Het is een vrouwenvereniging die één keer per 14 dagen op de woensdagmiddag bij elkaar komt (uitgezonderd de zomerperiode).
De dames bespreken aan de hand van verschillend materiaal een gedeelte uit de Bijbel met de bedoeling God beter te leren kennen en te groeien in geloof.
Tijdens de pauze is er koffie en thee met iets erbij.
De middag wordt afgesloten met een lied en een gedicht, opgegeven door één van de leden.
“Ora et Labora” is opgericht op 28 januari 1953, toen als ”zusterkring” van de voormalige Gereformeerde kerk.

 
HVG- "Draagt Elkanders Lasten"

HVG- "Draagt Elkanders Lasten"
HvG is opgericht op 7 november 1940, door mevr Roskam-Abbing predikantsvrouw. Het doel van het oprichten van een vrouwenvereniging was om de vrouwen uit het isolement te halen en mondiger te maken.
We beginnen onze bijeenkomsten met bijbellezing, zingen, gebed en overdenking.
Na de pauze hebben we een afwisselend programma, zoals een spreker, bloemschikken, dia avond, kwis of spelletjes.
In de pauze is er koffie, thee en traktatie van één van de leden.
De middagen beginnen om 14.00 uur en eindigen om plm. 16.00 uur. We komen 1 keer in de maand en bijeen van half september tot en met mei
Voor informatie kunt u contact opnemen  met: